Nie ulega wątpliwości, że kontakt z klientem w wielu osobach wzbudza irracjonalny strach. Niektórzy jednak lubią pracę w handlu i przepadają za negocjowaniem z klientem. Osoby posiadające predyspozycje do sprzedaży różnego rodzaju produktów oraz usług powinny jednak stale podnosić swoje kwalifikacje zawodowe, aby jeszcze bardziej zwiększyć swoją skuteczność.
Nie da się ukryć, że nauka profesjonalnej obsługi klienta bywa trudna nawet dla osób z natury pewnych siebie. Na pewno trzeba dostosować swoje zachowanie do rodzaju kontaktu z klientem.
Jeżeli kontakt jest mailowy, koniecznie pamiętajmy o zachowaniu form grzecznościowych oraz zasad ortograficznych. Piszmy również poprawnie stylistycznie. Jeśli jednak zajmujemy się sprzedażą bezpośrednią, warto zadbać także o swój wygląd zewnętrzny i gestykulację.
Szkolenia sprzedażowe, szkolenia zakupowe – sprawdź!
Staranny ubiór dowiedzie tego, że jesteśmy profesjonalistami. Zbyt krzykliwy może zaś sprawić, że przytłoczymy klienta swoją osobą. Należy uważać również na nadmierną gestykulację. Koniecznie trzeba pamiętać o tym, aby mowa ciała współgrała z mową werbalną.
Nie ulega wątpliwości, że istnieje również telefoniczny kontakt z klientem. Osoby, które prowadzą telefoniczny kontakt z klientem powinny nade wszystko postarać się o to, aby mówić w sposób wyrazny i odpowiednio głośny.
Nie pomijamy również zwrotów grzecznościowych i starajmy się tak modulować głos, by był on przyjemny dla ucha klienta. Z całą pewnością w nauce profesjonalnego kontaktu z klientem mogą pomóc szkolenia negocjacje oraz szkolenie telemarketing, jeżeli prowadzimy sprzedaż telefoniczną.
Należy jednak zaznaczyć, że udział w szkoleniach i kursach powinien być systematyczny i regularny. Jednorazowy udział w szkoleniu na niewiele bowiem się zda.
Koniecznie trzeba również zaznaczyć, że każde szkolenie powinno być certyfikowane, gdyż wówczas po ukończonym szkoleniu będziemy posiadać dowód na to, że braliśmy w nim udział. Nie da się również ukryć, że pomocne może być sprawdzenie kompetencji osoby, która ma poprowadzić szkolenie.